Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΣΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ ΤΟΝ ΙΣΚΙΟ" ΤΗΣ κ.ΓΙΩΤΑΣ ΦΩΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 15/6/2017 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΦΟΥ!!!

Το ΚΕΝΤΡΙΚΟ βιβλιοπωλείο και οι Εκδόσεις Ψυχογιός
 σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου βιβλίου της Γιώτας Φώτου,
στον χώρο του καφέ ΖΩΓΙΑ-ΒΙΒΛΙΟ,ΤΣΑ'Ι' ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ(Αλ.Σβώλου 54).

Πικρό δέντρο η καρυδιά. Βαρύς ο ίσκιος της. Αν κάποιος χαλαρώσει κάτω από αυτόν, κινδυνεύει να χαθεί. 

Η Θάλεια Λυμπέρη και ο Δημοσθένης Ταρούσης, παιδιά ακόμα, συναντιούνται κάτω από μια καρυδιά, σε ένα ορεινό χωριό της Ευρυτανίας. Οι οικογένειές τους, το κράτος και η μοίρα έχουν κληροδοτήσει και στους δυο ασήκωτο φορτίο. Απελπισμένοι και βλέποντας τα όνειρά τους να πνίγονται, κάνουν λανθασμένες επιλογές, φτάνοντας στην άκρη του γκρεμού. Θα ξαναβρεθούν, ενήλικοι πλέον, στο Τορόντο του Καναδά, έχοντας επάνω του ο καθένας βαθιές πληγές που δύσκολα μπορούν να σβήσουν. 

Ένα ταξίδι στα δύσκολα χρόνια 1908-1958, μέσα από τα οποία έρχονται στο φως κοινωνικές και πολιτικές αναταράξεις, οι πόλεμοι, η Κατοχή, ο Εμφύλιος, ο αγώνας για επιβίωση σε απομονωμένες περιοχές της χώρας και η νοοτροπία των κατοίκων τους, η μετανάστευση αλλά και τα προβλήματά της μέσα από τη συγκλονιστική πορεία δύο οικογενειών και την ανατρεπτική ιστορία μιας λαβωμένης αγάπης.

Μέχρι τότε ας γνωρίσουμε την συγγραφέα κ.Γιώτα Φώτου μέσω του βιογραφικού της και μερικών ερωτήσεων μου που με προθυμία δέχθηκε να απαντήσει και την ευχαριστώ πολύ!!!!

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η ΓΙΩΤΑ ΦΩΤΟΥ γεννήθηκε στο Δροσάτο Καρδίτσας και μεγάλωσε στη Λάρισα, όπου σπούδασε αρχικά στην Παιδαγωγική Ακαδημία. Στη συνέχεια συμπλήρωσε τις σπουδές της στο ΑΠΘ και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Εργάστηκε ως Σχολική Σύμβουλος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν έξι μυθιστορήματά της για ενηλίκους, καθώς και δεκατρία βιβλία της για παιδιά. Συνολικά κυκλοφορούν περισσότερα από 60.000 αντίτυπα των βιβλίων της.

ΕΡΩΤΗΣΗ:1)Σε ποια ηλικία ήταν η πρώτη επαφή σας με το βιβλίο. Θυμάστε το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε; 
Στο πατρικό μου σπίτι έμπαιναν πάντα πολλά βιβλία και σ’ αυτό οφείλω το γεγονός ότι ήρθα σε επαφή μαζί τους από τα πρώτα χρόνια της ζωής μου. Διάβαζα πολύ, από νωρίς. Είχα κατακτήσει το μηχανισμό κατανόησης κειμένων πριν ακόμα πάω στο δημοτικό. Το πρώτο βιβλίο που θυμάμαι, αλλά είμαι σίγουρη ότι δεν ήταν το πρώτο που διάβασα, ονομαζόταν «Ελληνικά Παραμύθια».

ΕΡΩΤΗΣΗ:2)Έχετε συγκεκριμένη προτίμηση στα λογοτεχνικά σας αναγνώσματα;
Έχω διαβάσει και διαβάζω διάφορα. Κατά περιόδους η προτίμησή μου αλλάζει. Τελευταία προτιμώ σύγχρονη σκανδιναβική λογοτεχνία. 

ΕΡΩΤΗΣΗ:3)Θα μπορούσατε να μου πείτε μερικούς από τους αγαπημένους σας συγγραφείς ή σας ...βάζω δύσκολα; 
Υπάρχουν πολλοί κλασσικοί και σύγχρονοι, έλληνες και ξένοι των οποίων το γράψιμο απολαμβάνω. Ο Βενέζης, ο Στάινμπεκ, ο Μάριος Χάκκας, ο Μακριδάκης, η Αρουντάτι Ρόι 

ΕΡΩΤΗΣΗ:4)Τι αποτέλεσε το έναυσμα για να ξεκινήσετε να γράφετε;
Τυχαία έγινε. Άρχισα γράφοντας παιδικά. Οι δικοί μου με άκουσαν να λέω στα παιδιά τους τις ιστορίες που χρησιμοποιούσα στην τάξη (ήμουν δασκάλα) ώστε να διευκολυνθεί η εκπαιδευτική διαδικασία και με παρακίνησαν να τις στείλω στους εκδοτικούς οίκους. Το τρίτο και τέταρτο βιβλίο μου (μυθιστορήματα για μεγάλα παιδιά, βρέθηκαν στις βραχείες λίστες των κρατικών βραβείων). Στη συνέχεια η Αγγέλα Σωτηρίου από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ μου πρότεινε να γράψω για ενήλικες. Προφανώς πίστευε σε μένα.
   
ΕΡΩΤΗΣΗ:5)Πως ξεκίνησε η συγγραφή του βιβλίου σας ''Στης καρυδιάς τον ίσκιο'' γιατί  επιλέξατε αυτόν τον τίτλο και αυτό το εξώφυλλο; 
Με απασχολούσαν, όπως όλους νομίζω, όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα τελευταία. Το βιβλίο θέλει να δείξει ότι υπήρξαν ακόμα πιο δύσκολες εποχές αλλά και τότε οι άνθρωποι προχώρησαν. Κύκλους κάνει η ζωή. Σημασία έχει η διαχείριση όσων τυχαίνουν στον καθένα. Ο βαρύς ίσκιος της καρυδιάς προσιδιάζει κάποιες φορές με τον ίσκιο της ζωής ορισμένων ανθρώπων. Το εξώφυλλο το έκανε η Νέλλυ Βασιλείου και την ευχαριστώ θερμά. Όταν το είδα ενθουσιάστηκα.

ΕΡΩΤΗΣΗ:6)Ποιον ήρωα ξεχωρίζετε από τα έργα σας και γιατί;
Ξεχωρίζω και παράλληλα μισώ τη Μερόπη από «Το δάκρυ του κρίνου». Με πόνεσε πολύ.

ΕΡΩΤΗΣΗ:7)Υπάρχει κάποιο έργο σας που σας δυσκόλεψε στην ολοκλήρωση του;
‘Όταν αρχίζω να γράφω έχω πλέον στο μυαλό μου όλη την ιστορία κι έχω τελειώσει με την πραγματολογική έρευνα. Προσωπικά θέματα με πάνε πίσω κάποιες φορές. Θέμα χρόνου είναι, όχι δυσκολίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ:8)Λαμβάνετε μηνύματα με απόψεις αναγνωστών; Πόσο σας επηρεάζουν οι παρατηρήσεις τους?
Ναι, παίρνω πολλά μηνύματα. Με κάνουν να χαίρομαι και μου δίνουν κουράγιο να συνεχίσω. 

ΕΡΩΤΗΣΗ:9)Τελικά, συγγραφέας γεννιέσαι ή γίνεσαι; 
Για να γίνει κάποιος συγγραφέας πέρα από το ταλέντο πρέπει να είναι πρώτα αναγνώστης χρόνων, να ξέρει ακριβώς τι σημαίνει λογοτεχνία κι επιπλέον να έχει υπομονή και επιμονή. 

ΕΡΩΤΗΣΗ:10)Έχετε ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζετε/γράφετε κάτι καινούριο? Μήπως έχετε και άλλες ανέκδοτες ιστορίες?
Ανέκδοτες ιστορίες δεν έχω. Μου παίρνει τουλάχιστον δυο χρόνια να γράψω ένα μυθιστόρημα ενηλίκων. Αυτή τη στιγμή δουλεύω πάνω σε μια ιστορία για νέους, δεν ξέρω ακόμα αν θα καταλήξει να γίνει βιβλίο.

ΕΡΩΤΗΣΗ:11)Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτό το διάστημα;
Ένα εφηβικό. «Το κοκάλινο σπουργίτι», της Σάρα Φρέιλον. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Η καλή λογοτεχνία δεν έχει ηλικίες.

ΕΡΩΤΗΣΗ:12)Θα ήθελα να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του blog μας, τη φράση που σας εκφράζει, το τραγούδι που σας αντιπροσωπεύει και την αγαπημένη σας ταινία. Ίσως είναι περισσότερα από ένα, αλλά πείτε τα πρώτα που σας έρχονται στο μυαλό για το καθένα από αυτά…
Η φράση είναι «Βήμα, βήμα». Το τραγούδι είναι το «Imagine» του John Lennon και η ταινία που μου έρχεται αυτή τη στιγμή στο μυαλό είναι «Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης» του Σκορτσέζε ( στηρίζεται σε βιβλίο το οποίο δεν έχω διαβάσει).

Σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου