Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΤΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΥ ΤΑΞΙΔΙ" ΤΗΣ κ.ΜΑΙΡΗΣ ΜΑΓΟΥΛΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 7/12/2017 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΦΟΥ!!!

Το βιβλιοπωλείο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
σας προσκαλούν στην παρουσίαση
του νέου μυθιστορήματος της Μαίρης Μαγουλά
την Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου 2017, στις 7:30 μ.μ.,
(Μητροπόλεως 92, Θεσσαλονίκη).
Για το βιβλίο θα μιλήσει ο συγγραφέας-φιλόλογος
Τάσος Αγγελίδης-Γκέντζος.
Αποσπάσματα του βιβλίου θα διαβάσει
η ηθοποιός Κατερίνα Φωτιάδου.
Η συγγραφέας θα απαντήσει στις ερωτήσεις του κοινού
και θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου.
Αθήνα, δεκαετία του 1950, στα δαιδαλώδη στενά της Πλάκας και των Αναφιώτικων, υπό τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, ξετυλίγονται οι ζωές μιας χούφτας κατοίκων: 
Του Ανέστη του αμαξά που μεγαλώνει μόνος τον εγγονό του Νικόλα και είναι προσκολλημένος στον ανεκπλήρωτο πόθο του για τη γυναίκα με τη "μαρμάρινη ομορφιά".
Του ώριμου και γοητευτικού μεγαλοαστού Ανδρέα Δροσινού, που ανακαλύπτει τον εαυτό του μα και τον ίδιο τον προορισμό του σε μια απαγορευμένη ερωτική σχέση με τη Μαρία, τη γυναίκα της διπλανής πόρτας. 
Της Κωνσταντινουπολίτισσας συγγραφέα Φιλαρέτης Αληθινού, που, σημαδεμένη από ένα νεανικό πάθος, έχει αφιερωθεί στις φιλίες της και στις φιλολογικές συγκεντρώσεις στο νεοκλασικό αρχοντικό της. 
Της έφηβης Μαργαρίτας, που βρίσκει τον πρίγκιπα των παραμυθιών στον μυστηριώδη επαίτη της γειτονιάς με τα πράσινα μάτια και την ασημένια ταυτότητα. 
Υπό τους ήχους της λατέρνας που σκορπά τις μελαγχολικές μελωδίες της, νοσταλγοί κι ονειροπόλοι, τελευταίοι προσκυνητές μιας παλιάς πόλης που δεν υπάρχει πια και μιας εποχής που χάθηκε ανεπιστρεπτί, οι ήρωες του συγκινητικού αυτού μυθιστορήματος συναντιούνται, ακουμπούν ο ένας στον άλλον και με οδηγό το όνειρο κάνουν το πιο μακρύ ταξίδι τους στην αγάπη...


Μέχρι τότε ας γνωρίσουμε την συγγραφέα κ.Μαίρη Μαγουλά μέσω του βιογραφικού της και μερικών ερωτήσεων μου που με προθυμία δέχθηκε να απαντήσει και την ευχαριστώ πολύ!!!!

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Μαίρη Μαγουλά γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και εργάστηκε στο Δημόσιο για τριάντα χρόνια. Ζει στο Πόρτο Ράφτη. Τα Κύματα του Βοσπόρου είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ:1)Σε ποια ηλικία ήταν η πρώτη επαφή σας με το βιβλίο . Θυμάστε το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε; 
Η πρώτη επαφή μου με το βιβλίο,αν θυμάμαι καλά,ήταν στην Ε' Δημοτικού και ήταν το ''Χωρίς Οικογένεια" του Έκτορα Μαλό.Η συγκινητική ιστορία του μικρού Ρεμί και η περιπλάνηση του είχαν αγγίξει την παιδική ψυχή μου.

ΕΡΩΤΗΣΗ:2)Έχετε συγκεκριμένη προτίμηση στα λογοτεχνικά σας αναγνώσματα; 
Η ανάγνωση είναι για μένα μεγάλη απόλαυση,Όχι,δεν έχω συγκεκριμένη προτίμηση σε αυτά που διαβάζω.Μοναδικό κριτήριο είναι "η ποιότητα" έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ.

ΕΡΩΤΗΣΗ:3)Θα μπορούσατε να μου πείτε μερικούς από τους αγαπημένους σας συγγραφείς ή σας βάζω δύσκολα;
Αγάπησα πολλούς συγγραφείς,αν θα έπρεπε όμως να ξεχωρίσω κάποιους δεν θα πρωτοτυπούσα.Θα έμενα στον γίγαντα του πνεύματος Ν.Καζαντζάκη και στον "ελέφαντα της ρωσικής λογοτεχνίας",όπως τον αποκαλούν Φ.Νοστογιέφσκι.

ΕΡΩΤΗΣΗ:4)Τι αποτέλεσε το έναυσμα για να ξεκινήσετε να γράφετε;
Φαίνεται πως όλα θέλουν τον χρόνο τους.Η συγγραφή δεν ήταν όνειρο ζωής για μένα.Σε δύσκολη περίοδο της ζωής μου ήρθε σαν λύτρωση.

ΕΡΩΤΗΣΗ:5)"Το πιο μακρύ ταξίδι" είναι το δεύτερο σας μυθιστόρημα μετά το "Κύματα του Βοσπόρου".Πείτε μας δυο λόγια και για τα δυο σας έργα. 
"Κύματα του Βοσπόρου":Κωνσταντινούπολη 1926-1964.Μια θεματική επιστροφή στον χώρο και στον χρόνο.Μέσα από τις ζωές πραγματικών αλλά και φανταστικών ηρώων παρακολουθούμε μια πληθώρα πραγματολογικών αναφορών σε ήθη,έθιμα και στερεότυπα της εποχής ζυμωμένα με όλα εκείνα τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής που σημάδεψαν τις ζωές των Ρωμιών.
"Το πιο μακρύ ταξίδι":Ένα νοσταλγικό πισωγύρισμα στην Αθήνα της δεκαετίας του '50.

ΕΡΩΤΗΣΗ:6)Πώς ξεκίνησε η συγγραφή του βιβλίου σας «Το πιο μακρύ ταξίδι»; Γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο και αυτό το εξώφυλλο;
Κατά τη διάρκεια ενός ανοιξιάτικου περιπάτου στην Πλάκα παρατηρούσα γοητευμένη τους δρόμους,τις εκκλησιές και τα σπίτια.Ένιωσα τη μηχανή του χρόνου να με μεταφέρει σε μια άλλη εποχή κι αναρωτήθηκα ποιοι να ήταν οι ένοικοι αυτών των ιδιαίτερων σπιτιών,αλλά και πως να ήταν η ζωή τους.Αυτό ήταν το πρώτο ερέθισμα για να ξεκινήσω τη συγγραφή αυτού του μυθιστορήματος.Τον τίτλο τον εμπνεύστηκα η καλύτερα δανείστηκα από τη "Μικρή Πατρίδα",αγαπημένο μου τραγούδι σε στίχους Παρασκευά Καρασούλου και μουσική Γιώργου Ανδρέου,όταν ένα βράδυ με κλειστά μάτια σκεφτόμουν τα επόμενα βήματα των ηρώων μου,όση ώρα η μελωδία μου χάιδευε τα αυτιά μου.Η εικόνα του εξώφυλλου είναι από την οδό Θόλου στην Πλάκα και επιλέχθηκε σε συνεργασία με το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ λόγω της θεματολογίας του βιβλίου αλλά και της αισθητικής της.

ΕΡΩΤΗΣΗ:7)Ποιόν ήρωα ξεχωρίζετε από τα έργα σας και γιατί; 
'Ολοι οι ήρωες που πέρασαν μέσα από τις σελίδες των βιβλίων μου,ακόμα και αυτοί με τους μικρούς ρόλους που μπήκαν για να δώσουν μικρές πινελιές στον καμβά της εποχής,θα έχουν πάντα μια θέση στην καρδιά μου. Συμπορευθήκαμε  για μεγάλο χρονικό διάστημα,με παίδεψαν και τους παίδεψα και όταν ακόμα τελείωσε η αποστολή τους έμειναν μέσα μου και με ακολουθούν.Ένας όμως ξεχωρίζει και θα παραμένει για πάντα ιδιαίτερος για μένα,ο Ευάγγελος,από τα "Κύματα του Βοσπόρου".

ΕΡΩΤΗΣΗ:8)Λαμβάνετε μηνύματα με απόψεις αναγνωστών;Πόσο σας επηρεάζουν οι παρατηρήσεις τους?
Δεν έχω μεγάλη συγγραφική πορεία κι έτσι δεν αντιμετώπισα μέχρι τώρα πολλές παρατηρήσεις και σχόλια.Όσα άκουσα και διάβασα για τα "Κύματα του Βοσπόρου",αλλά και τα πρώτα που έλαβα για  "Το πιο μακρύ ταξίδι" ήταν θετικά και μου έδωσαν μεγάλη χαρά.

ΕΡΩΤΗΣΗ:9)Τελικά, συγγραφέας γεννιέσαι ή γίνεσαι; 
Ίσως να υπάρχει ένα έμφυτο ταλέντο που μπορεί οι συνθήκες να επιτρέψουν να βγει στο φως ή να μείνει θαμμένο.Αυτό όμως που σίγουρα θα βοηθήσει κάποιον να εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο το όποιο ταλέντο έχει είναι οι εμπειρίες ζωής και η ανάγνωση πολλών καλών βιβλίων.

ΕΡΩΤΗΣΗ:10)Το τελευταίο σας δημιούργημα κυκλοφόρησε πρόσφατα, αλλά θα τολμήσω να ρωτήσω αν έχετε ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζετε/γράφετε κάτι καινούριο; Μήπως έχετε και άλλες ανέκδοτες ιστορίες;
Όχι δεν έχω έτοιμες ιστορίες στο συρτάρι μου.Αυτή τη στιγμή θέλω να ξεκουραστώ,να καθαρίσω το μυαλό μου και να αφοσιωθώ στο διάβασμα.Μου έλειψε πολύ.Κατά τη διάρκεια της συγγραφής εξακολουθώ να διαβάζω,όχι όμως έτσι όπως πραγματικά θέλω.Ίσως κάποια στιγμή μου συμβεί και πάλι κάτι μαγικό,ξυπνήσει μέσα μου η διάθεση για έρευνα,εμπνευστώ από κάποιο τόπο και κάποια εποχή και στρωθώ στο γράψιμο.

ΕΡΩΤΗΣΗ:11)Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτό το διάστημα;
Σκέφτομαι να ξεκινήσω το "Ο χειμώνας του κόσμου",δεύτερο μέρος της τριλογίας "ΑΙΩΝΑΣ'' του KEN FOLLET.


ΕΡΩΤΗΣΗ:12)Θα ήθελα να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του blog μας, τη φράση που σας εκφράζει, το τραγούδι που σας αντιπροσωπεύει και την αγαπημένη σας ταινία. Ίσως είναι περισσότερα από ένα, αλλά πείτε τα πρώτα που σας έρχονται στο μυαλό για το καθένα από αυτά…
Πράγματι είναι πολλά.Αυτά που έρχονται αυτή τη στιγμή στο μυαλό μου είναι:Φράση του σοφού λαού που την έζησα στο πετσί μου: "Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια,ο Θεός γελάει".
Ταινία "Σφραγισμένα χείλη"(The Reader),δραματική ταινία βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Bernhard Schlink.
Τραγούδι "Μικρή πατρίδα",στίχοι Π.Καρασούλος,μουσική Γ.Ανδρέου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου